In cadrul programului European de
Invatare pe Tot Parcursul Vietii, in calitate de consilier educativ al Scolii
cu clasele I-VIII Solont, din judetul Bacau, am beneficiat de un grant din
partea Comisiei Europene pentru a lua parte la Vizita de Studiu in Bulgaria, la
Sofia, in perioada 23.04.2012-27.04.2012.Tema activitatii a fost “Creating and developing sustainable Internet-based
partnership“, organizator
fiind scoala 137 Secondary school “Angel Kanchev”, prin d-na Rositsa Dimova, ambasador
eTwinning in Bulgaria, asistent principal pentru activitati scolare,
cultural-creative la scoala 137 Secondary school “Angel Kanchev”. Grupul de studiu a fost format din
14 participanti din din Marea Britanie, Cipru, Spania, Franta, Italia, Polonia,
Malta , Norvegia, Ungaria, Portugalia si Romania avand diverse functii: profesor
universitar, consilieri in educatie, profesor de economie si management,
responsabil de oficii scolare regionale, directori de colegii si scoli,
bibliotecar, responsabili de diverse comisii in scoli, formatori de profesori, manager
de proiecte pentru guvern.
Programul vizitei:
Luni, 23.04.2012:
1.Sa cunoastem programul vizitei
2.Cine suntem noi? – prezentarea Scolii
secundare 137 “Angel Kunchev” de catre
Mariana Zakova, directorul institutiei
3.Prezentari ale participantilor despre tarile lor, institutia unde lucreaza
si cele mai bune practici
4. Discutii intre participantii la vizita de
studiu si scrierea raportului pe ziua de luni
Marti, 24.04.20012:
1.Project-Based Education integrarea efectiva a
tehnologiilor pentru un proces de educatie modern – prezentare realizata de
profesor doctor Rumi Papancheva, lector la Universitatea “Prof. Assen
Zlatarov”, presedinta Asociatiei de Educatie si Tehnologie
2.”Inceputul primului nostrum proiect in scoala”
– prezentare interactiva realizata de prof. Dorotea Ilieva, sefa comisiei de
Matematica si Stiinte in Scoala 137. Prezentari interactive ale elevelor
Gabriela Ilieva si Valeria Popova.
3. Vizita la Centrul de Dezvoltare de Resurse
Umane “Longlife learning programme in Bulgaria” , intalnire cu Milena
Karaangova, responsabila departamentului de Informatie, activitati de
distributie si control si cu Yasen Spasov, expert in departamentului de
Informatie, activitati de distributie si control
4. Prezentarea “Envision”- angajarea educatiei
prin participarea elevilor, prezentare realizata de Kiril Russev, manager si
proprietar al companiei “NIMERO”, coautor al proiectului ENVISION
5. Prezentari ale participantilor despre tarile lor, institutia unde lucreaza
si cele mai bune practici
6. Discutii intre participantii la vizita de
studiu si scrierea raportului pe ziua de marti
Miercuri 25.04.2012
1.Programul Junior Achievement – prezentare
interactiva realiata de Anelia Stefanova, asistent principal in probleme
administrative si economice, profesor de economie
2.eTwinning si utilizarea proiectelor eTwinning
–prezentare realizata de Rositsa Dimova, ambasdorul eTwinning in Bulgaria,
asistent principal la nivelul elementar, activitati scolare cultural-creative
3. Kinect, ENVISION – in lectii- prezentare
realizata de Desislava Milenkova, professor de nivel elementar, supervisor de
inovatii scolare
4. Interviu “Cum particip in scimbarile care au
loc in scoala”
5. Prezentari ale participantilor despre tarile lor, institutia unde lucreaza
si cele mai bune practici
6. Discutii intre participantii la vizita de
studiu si scrierea raportului pe ziua de miercuri
Joi 26.04.20012
1.Program cultural, vizite la manastirea Troyan,
un centru de catarari, Grotta cu stalacmite si stalacnite
2. Discutii intre participantii la vizita de
studiu si scrierea raportului pe ziua de joi
Vineri 27.04.2012
1.Vizita la Municipalitatea din Lyulin si
discutii cu d-l primar Milko Mladenov
2.Vizita la Inspectoratul Regional de Educatie
din Sofia si discutii cu inspectorul general
3. Intalnire si discutii cu Ministrul Educatiei,
Tineretului si Stiintei
5. Vizita la 137 Secondary school “Angel
Kunchev”
6. . Discutii intre participantii la vizita de
studiu si scrierea raportului pe ziua de vineri si definitivarea raportului pe
toata saptamana
7. Cina festiva de bun ramas la Hotelul “Maria
Luisa” din Sofia
Obiectivele
pe care mi le-am propus inaintea vizitei:
- abordări inovatoare pentru organizarea şi îmbunătăţirea procesului
didactic in scoala mea
-sa aduc in scoala mea fluxul de informaţie şi modul de predare şi
instruire cu diferite instrumente media, noi motodologii benefice procesului de
predare-învăţare, pentru a creşte interesul şi motivaţia elevilor prin
virtualizarea predării, prin folosirea TIC în lecţii si in activitatile
educative scolare si extrascolare , mai ales că peste 50% din elevi
nu au Internet
acasa, deci nu au acces la informaţie, asigurându-se astfel oportunităţi egale
pentru grupuri dezavantajate.
-cresteterea calitatii educatiei in scoala mea si
dezvoltarea competentelor cheie
-schimbul de
idei, opinii şi informaţii cu toţi participanţii la vizită, pentru a promova în
scoala mea practicile unui sistem
educaţional inovativ şi cooperant
-imbogatirea
competenţelor de utilizare a limbilor străine
-încheierea
de parteneriate pentru a participa la
proiecte europene comune.
EXEMPLE DE BUNE PRACTICI DE LA PARTICIPANTII
LA VIZITA DE STUDIU
De la Paul Dolan
-Self Organised Learning Environments –o metodă de dezvoltare a abilităţilor
de gândire, de colaborare şi recuperarea competenţelor informationale ale elevilor, prin
modificarea abordării de predare şi activităţi.
- Self-Organised Mediated Environments – SOMES - o metodă de utilizare a videoconferinţei pentru a conecta
şcoli, profesori şi elevi din întreaga lume.
-Digital Tabletops- folosite pentru învăţarea de colaborare şi dezvoltare a
abilităţilor de gândire.
-Digital Kitchen- cercetarea şi dezvoltarea utilizarii tag-urilor de frecvenţă radio (RF Tag-uri),
pentru a permite învăţarea colaborativă în situaţia o "viata reala".
De la CARTIER Julie-Amélie- un nou concept
de bibliotecă online, ca centru de învăţare
De la MACIERZYŃSKI Jakub
- parteneriate internaţionale (inclusiv Thailanda,
Australia şi Kenya)
De la FALDUTO Franca
-site-ul –bine proiectat si ilustrat, cu resurse pentru elevi, reviste online, consiliere on-line,, informaţii
despre festivaluri pentru copii şi activităţi in
care şcoala este implicata
- Existenta unui site util pentru invatarea afacerilor http://www.economiascuola.it/
De la Diana Ferreira Oliveira
-strategii de comunicare intre tari, o carte de sunete cu
aceleasi lucruri in 4 limbi
EXEMPLE
DE BUNE PRACTICI DE LA ORGANIZATORI
De
la Dorotea Ilieva
-Programul Junior Achievement
De
la Kiril Rusev
-Proiectul ENVISION - este un pachet software care ajuta
profesorii in procesul de educatie. In acest moment sut gata-făcute
continutul unor lecţii, disponibile
numai pentru şcoala primară. ENVISION ofera educatie, angajarea prin participarea elevilor. Controlul este simplu printr-un PC cu un proiector, o tastatură , un mouse pentru profesor şi elevii au nevoie de un mouse fără fir pentru
fiecare. Este un sistem interactiv şi are 3 platforme: prezentare, de
administrare şi un site de comunitate.
Sistemul
urmăreşte rezultatele individuale studenţilor, precum şi sarcinile care includ variante multiple, de drag-drop, scris,) vot
anonim, întrebările individuale şi, de cartografiere. În plus, cadrele
didactice pot face propriile lor
materiale pentru lectii. www.nimero.com.
Tehnologia Microsoft Kinect- Aceasta tehnologie a fost creata iniţial pentru jocuri video, mult mai similar cu Wii de la
Nintendo.Diferenţa majoră este faptul că operatorul Kinect este tot corpul jucatorului. Instituţiile bulgare au identificat
potenţialul acestui dispozitiv, şi încearcă să examineze posibilitatea de a
folosi potenţialul dispozitivului pentru scopuri educaţionale. Deşi în prezent
există foarte puţine software disponibile pe platforma
Kinect pentru scopuri educaţionale, aceasta este o problemă care poate fi
rezolvată în cazul în care cererea pentru astfel de aplicaţii este suficient de
puternica. Instituţiile bulgare au comandat deja
o companie de dezvoltare pentru a începe dezvoltarea de software pentru
platforma Kinect, care vizează în mod special
procesul educational.
Kinect şi Envision
au fost interesante modalităţi de utilizare a tablelor interactive, un mod eficient în cadrul sălii de clasă, deşi
aceasta tehnologie nu a fost deosebit de relevanta
pentru
sprijinirea parteneriatelor online.
De
la Rositsa Dimova-ambasadorul
eTwinning in Bulgaria
-eTwinning ar fi
o modalitate bună de a începe parteneriate între participanţi.
Site-uri de la participanti: http://itlearning-bg.net/RumyanaPapancheva.aspx,
office@nimero.com,
WWW.RAYCHAMBERS.WORDPRESS.COM,,www.kepa.giv.cy/enimerose-me, http://www.economiascuola.it/, www.portal.edu.ro
O observatie a grupului de studiu
asupra activitatilor vizitei: ar fi fost un exemplu foarte bun daca ar fi
existat un echilibru între
activităţile teoretice şi practice, în scopul de a dezvolta in
continuare cunoştinţele şi abilităţile participantilor la vizita de studiu.
Am apreciat in mod deosebit
ospitalitatea şi eforturile organizatorilor pentru buna desfasurare a
activitatilor vizitei de studiu.
Recomand tuturor cadrelor didactice
, factorilor de decizie din domeniul educatiei sa participe la programe oferite
de ANPCDEFP, in special Programul Transversal, Activitatea cheie 1.1. Vizite de
Studiu
, foarte benefice pentru fiecare si pentru institutia pe care o reprezinta.
Sunt
unica responsabila pentru continutul acestui material, Agentia nationala si
Comisia Europeana nu isi asuma responsabilitatea pentru modul in care
continutul informatiei va fi utilizat.
Prof. Tabacaru
Nelia
Scoala cu clasele
I-VIII Solont, jud. Bacau
http://scoalasolont.blogspot.com
http://neliatabacaru.blogspot.com
http://neliatabacaru.blogspot.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu